MICHAEL POULSEN в недавнем интервью ответил на вопрос, что группа сделала иначе при работе над альбомом "God Of Angels Trust", который вышел шестого июня:
«[Мы] в основном [старались] ни о чём не думать, потому что я довольно быстро написал альбом ASINHELL. Дело в том, что, когда ты записываешь столько альбомов, как VOLBEAT [записывает], ты начинаешь думать: «Ладно, а как должен звучать следующий альбом?» А наш замечательный друг Rob Caggiano, который раньше был [гитаристом] в VOLBEAT, любил проводить в студии всё своё время, в то время как я немного не такой. Мне нравится импровизировать, чтобы дух оставался в риффе и в исполнении. Есть два разных подхода к работе, и я уважаю его за то, что он хочет работать именно так. Так что для меня это было всё равно что снова сесть на старый велосипед и поехать в студию, где я мог бы вместе с другими ребятами делать всё так же, как мы делали раньше, потому что мы всегда давали ему столько времени, сколько он хотел. Должен быть определённый компромисс. Он хотел проводить в студии больше времени, а мы нет, а мы хотели сделать всё очень быстро, а он был против быстрых записей. Так что был определённый компромисс. Но он очень талантливый парень, и мы любим нашего брата Rob'a.
Я просто пытаюсь объяснить, с каким настроем мы работали над этим альбомом. Примерно так же мы начинали записывать некоторые из первых дисков. И в этом было что-то по-настоящему освежающее. Иногда удаётся вернуть ту молодость, хотя нам всем за пятьдесят. Но самое главное — не форсировать события, потому что тогда всё пойдёт прахом. Всё должно происходить само собой. Но дело в том, что это звучание, этот стиль заложены в нашей ДНК. Мы просто вернулись к тому, что делали в прошлом, и смешали это с тем, что нам нравится делать сейчас. Не то чтобы мы хотели вызвать ностальгию или что-то в этом роде. Нам нравится выпускать новый альбом, который звучит как новый альбом, но при этом мы хотим, чтобы он был узнаваем для слушателей. И знаете что? Я думаю, мы могли бы попробовать сделать что-то другое, и в итоге это всё равно звучало бы на 100 % [как у нас]. Как только тебе покажется, что ты сделал что-то другое, найдутся люди, которые скажут: «О, это типично для VOLBEAT». Да. Но это дар. Я смотрю на это как на дар, потому что многие группы и исполнители пытаются найти своё фирменное звучание или просто свой стиль. Поэтому к тому моменту, когда они выпускают так много разных альбомов, уже невозможно понять, что это за группа. Мы очень рады, что с самого начала у нас было такое звучание, такой стиль, и мы можем просто добавлять несколько ингредиентов при записи каждого нового альбома. Это как если бы вы купили альбом MOTÖRHEAD и знали, что получите. Если вы купите альбом IRON MAIDEN или AC/DC, то есть таких групп, то будете знать, что получите. Но им всегда удаётся добавить что-то новое, чтобы альбом звучал как новый. И я думаю, что нам удалось это сделать на новой пластинке VOLBEAT».
Having debuted at a sensational number 1 on the Danish album charts with ”Rock The Rebel / Metal The Devil”, having received a lot of awards and prices, as well as obtaining both gold and platinum status in their home country, then what’s left to dream about for a young band like VOLBEAT?
”Many of our dreams have come true but we never feel that we reach the top of the mountain,” explains lead-singer and guitarist in VOLBEAT Michael Poulsen, and continues: ”There’s still plenty to aspire to, and lots of challenges to take up. Now we’re on the verge of entering USA, and who knows what will happen? We’re still hungry, and we love what we do, so there’s absolutely no reason to stop now. As a matter of fact I think we’re even hungrier now than ever.”
Upon a success like VOLBEAT’s musicians often panic and get a serious case of writer’s block. Fortunately the band’s primary song writer Michael Poulsen is equipped with the confidence of a prize-fighter set on getting another title. This gave him the ability to write an astounding 28 songs prior to the recording of ”Guitar Gangsters & Cadillac Blood”, of which the band decided to record 13 (plus an intro).
For the third time in a row VOLBEAT chose producer Jacob Hansen, a gentleman who’s international reputation has grown steadily since his work on VOLBEAT’s debut ”The Strength / The Sound / The Songs”. Jacob Hansen knows all the ins and outs of the band, it’s chemistry and completely unique musical expression, so naturally he was the man to bring the many ideas of Michael Poulsen and the rest of VOLBEAT to a new level. Together they got ”Guitar Gangsters And Cadillac Blood” down on tape in less than three weeks – a phenomenal feat for a band with so many artistic and commercial expectations weighing on their shoulders.
”To a certain degree I’m a perfectionist. The towels don’t have to hang dead straight but when it comes to writing music I always try to keep a really high standard and to top myself,” Michael Poulsen elaborates: ”Some people feel good about being well prepared for exams - that never meant anything to me though. I was too busy getting tattooed. However, when it comes to recording new material we always show up very well prepared. Jacob Hansen is a good song writer too, so besides from wanting to impress yourself you always want to have your act together when you record with him.”
No doubt, ”Guitar Gangsters & Cadillac Blood” is in many ways a dazzling achievement and experience. Just take a listen to the span from the opening title track to ”Still Counting” and ”Light A Way”, further across the album’s two first singles ”Maybellene I Hofteholder” and ”Mary Ann’s Place”, featuring famous Danish vocalist Pernille Rosendahl (formerly of Swan Lee, now The Storm), not to mention the two tributes ”Wild Rover Of Hell” and ”I’m So Lonesome I Could Cry”. Indisputably and very consciously the 13 songs on the album bristle in various musical directions but thanks to VOLBEAT’s brilliant playing and characteristic sound the compositions are masterly tied together into an inspiring and inspired whole. This is further underlined by the album’s loose story of a male character bleeding in the desert in a Cadillac riddled with bullet holes. The story begins when the authorities show up to examine the crime scene. The man has left and is on his way into “The Ten House City”. No more should be revealed here.
”Guitar Gangsters & Cadillac Blood” is the musical equivalent to the last tough part of a triathlon. ”The Strength / The Sound / The Songs” gave VOLBEAT an unusually good start. The follow-up “Rock The Rebel / Metal The Devil” proved that the success wasn’t based on luck but on equal part talent and hard work. They didn’t just keep a good split time, they left the competitors behind. Now the time has come. On ”Guitar Gangsters & Cadillac Blood” VOLBEAT keep momentum and improve themselves on a